No i stało się!
Na prośbę motocyklistów i środowiska off road 4×4 z Małopolski i Śląska troszczących się o środowisko naturalne, znana motocyklowa firma z Krakowa sprzedająca między innymi motocykle trialowe różnych marek korzystając z budżetu MSW i eko -fundacji „Zielone wzgórza” wyprodukowała, a raczej dostosowała motocykle trial 125 do pracy w trudnych warunkach leśnych, górskich i terenowych.
Motocykle maja służyć do patrolowania terenów, gdzie do tej pory strażnicy lasu nie mogli dojechać ani samochodem, ani quadem.
Na szczęście dla tych co lubią pojeździć po lesie krakowska firma póki co udostępniła odpłatnie służbą leśnym do jazd testowych tylko 8 szt praktycznie gotowych do pracy motocykli, które maja się rozjechać po całej Polsce.
Tak będzie do połowy maja i po tym zapadnie decyzja o rozwoju tego projektu. Planowany zakup w drodze przetargu sukcesywnego 60 szt (1×12 szt i 2 x 20 szt) jest już praktycznie przesądzony, ale poczekajmy.
Kilka nietypowych dla nas rozwiązań tych motocyklach, to łączność radiowa, niebieskie sygnały świetlne, super mocna lampa LED ze zmienna ogniskową o mocy 160W zamiast tradycyjnego reflektora i dodatkowy miniaturowy akumulator wspomagający zasilanie osprzętu ładowany z panelu słonecznego stworzonego z odmiany kształtów (Grespu X) umiejscowiony na całym tylnym błotniku. Warto tu wspomnieć, że zastosowano ciekawy, autorski program do montowania reflektora – szperacza z wykorzystaniem neodymowych magnesów rozłączających się elektronicznie w razie potrzeby „przeszukania” okolicznego terenu. Do tego co widać na tym jednym zdjęciu specjalna cyber-grafilka podobno zmieniający odcień szaty maskującej w zależności od pory roku (strażnik nie będzie miał na to wpływu, wszystko załatwia elektronika i foto chipy.
Patrole maja tworzyć dwa motocykle, w weekendy 4 szt na jedną okolicę. Strażnicy będą się poruszać w specjalnych grupach zadaniowych, a startować z siedzib Lasów Państwowych lub GOPR-u.
Uważajcie już dziś!
Jest jedna dobra wiadomość!
Jeżeli się okaże, że motocykle trial, enduro, cross jednak nie szkodzą przyrodzie tak bardzo jak harvestery, a patrol zobaczy jak miłują się turyści piesi z motocyklistami będzie można za drobna opłatą roczną 1000 zł korzystać z lasów dowoli! Oczywiście, Parki i rezerwaty zakaz!
Motocykle Kraków Straż Leśna trial enduro cross adv